ПошукЗвернення онлайнНовиниФотоПро очищення владиКонтактні даніЗемляцтво

Маєте проблеми зору? Оберіть зручний розмір шрифта:

Для шукачів роботи PDF Друк

Про відвідування безробітними центрів зайнятості у період «травневих канікул»

24.04.2019

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.01.2019 № 7-р «Про перенесення робочих днів у 2019 році» робочий день 30 квітня перенесено на 11 травня. Святковими днями є 1-е та 9-те травня, а враховуючи, що Великдень у 2019 році відзначається 28 квітня, то вихідним днем є і 29 квітня.

Відповідно, вихідними днями є період з 27 квітня по 1-е травня включно (що умовно можна назвати «травневими канікулами»), вихідним є також 9-те травня, а 11-е травня є робочим днем.

Питання відвідування безробітними центрів зайнятості врегульовані Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 792 (розділ «Відвідування центру зайнятості»). Пунктом 28 вказаного Порядку визначено, що зареєстрований безробітний зобов’язаний відвідувати центр зайнятості не рідше ніж один раз на 30 календарних днів.

У системі державної служби зайнятості застосоване аналогічне перенесення робочих днів. Кар’єрні радники державної служби зайнятості завчасно володіли відповідною інформацією та визначають дні для відвідування центрів з урахуванням перенесення робочих днів.

Богдан Стоян, заступник директора Кіровоградського обласного центру зайнятості

Які правові наслідки

виникають для безробітного

у разі його нелегального працевлаштування?

16.04.2019

Порядком реєстрації безробітних передбачено, що реєстрація безробітного припиняється з початку зайнятості особи. Під такою зайнятістю мається на увазі, зокрема, працевлаштування за наймом на умовах трудового договору, укладення цивільно-правового договору про виконання робіт чи надання послуг. Реєстрація безробітного припиняється також у разі встановлення факту виконання ним оплачуваної роботи чи надання послуг.

Оптимальним, при працевлаштуванні безробітного, є повідомлення ним безпосередньо центру зайнятості про такий факт. Якщо безробітний працевлаштований за направленням ЦЗ, він подає корінець такого направлення, заповнений роботодавцем. Якщо безробітний працевлаштувався самостійно, він повідомляє про це кар’єрного радника та подає заяву про припинення реєстрації. При цьому вносяться записи до його трудової книжки про припинення виплати допомоги по безробіттю, у разі якщо така виплата ще не закінчилась.

Окрім повідомлення про свій факт працевлаштування самим безробітним, ЦЗ отримує таку інформацію також в результаті розслідування страхових випадків і отримання інформації з персоніфікованої звітності про сплату єдиного внеску. Проходить певний проміжок часу, але в будь-якому випадку така інформація надходить до ЦЗ.

Тому рекомендуємо безробітним не допускати одночасного отримання ДБ та працевлаштування і своєчасно інформувати про це ЦЗ.

Якщо така інформація приховується, то безпідставно отриманні кошти будуть стягнуті з безробітного.

Як вже було зазначено, встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи чи надання послуг є підставою для припинення його реєстрації в ЦЗ. Інформація про такі факти, зокрема, може надійти від органів Держпраці, які проводять контрольні заходи щодо легалізації трудових відносин. Тому, якщо такі факти будуть встановлені, безпідставно отриману допомогу по безробіттю також слід буде повернути.

Маловисківська районна філія

Кіровоградського обласного

центру зайнятості

У Кропивницькому безробітні можуть безкоштовно навчитися кухарській справі

Мрієте стати шефом? Навчайтеся!

Стати кухарем за шість місяців  – легко!

Якщо мрієте відкритий власний ресторан – розпочати необхідно з кулінарної майстерності

Якщо Ви мрієте стати шеф-кухарем або відкрити власний ресторан – розпочати необхідно з вивчення кулінарної майстерності. Азам цієї справи  можна безкоштовно навчитись, за сприяння служби зайнятості, на базі Регіонального центру професійної освіти  імені О. Єгорова, що знаходиться у місті Кропивницький (вул. Василя Нікітіна, 21а).

Високопрофесійна команда досвідчених викладачів навчального закладу дає слухачам не тільки нові знання та ідеї, а й новий заряд позитивної енергії, впевненість у подальших діях.

Якщо Вас зацікавила інформація про можливість здобуття за сприяння служби зайнятості професія кухаря і ви бажаєте отримати більш детальну інформацію – звертайтеся до міськрайонних центрів зайнятості та філій обласного центру зайнятості.

Навчання починається 23 квітня поточного року. Курс навчання триватиме 6 місяців. Звертаємо Вашу увагу на те, що на період навчання мешканці області безкоштовно можуть проживати у гуртожитку ліцею.

Нагадаємо, що професія кухар є затребуваною не тільки на регіональному  ринку праці, а й в Україні загалом. Сьогодні роботодавці області потребують близько 30 фахівців кулінарної справи.

Відділ організації профнавчання Кіровоградського обласного центру зайнятості

03.04.2019

Від чого залежить розмір допомоги з безробіття?


Розмір виплати допомоги з безробіття залежить від страхового стажу, підстави звільнення та розміру зарплати

Державна служба зайнятості розповідає, що розмір виплати допомоги по безробіттю залежить від страхового стажу, підстави припинення трудових відносин та розміру заробітної плати, отримуваної громадянином перед звільненням.

Умови, тривалість та розмір виплати допомоги по безробіттю визначений ст. 22 та 23 Закону України від 02.03.2000 р. №1533-III «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (зі змінами).

Відповідно до Закону застрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу) залежно від страхового стажу:

– до 2 років – 50%;

– від 2 до 6 років – 55%;

– від 6 до 10 років – 60%;

– понад 10 років – 70%.

Застраховані особи, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців мають право на допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі, який встановлюється Правлінням Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом.



Відділ надання соціальних послуг

Маловисківської районної філії

Кіровоградського обласного центру зайнятості


Чи може особа, яка отримує пенсію з інвалідності, зареєструватися у центрі зайнятості та отримувати допомогу по безробіттю?

Відповідно до норм діючого порядку реєстрації безробітних, для надання статусу безробітного особа подає заяву та пред’являє окремі документи. Особа з інвалідністю, яка не досягла встановленого статтею 26 Закону України «Про загальноообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та отримує пенсію або державну соціальну допомогу, подає копію довідки до акта огляду МСЕК та, у разі наявності, пред’являє індивідуальну програму реабілітації.

Отримання пенсії або державної соціальної допомоги жодним чином не впливає на можливість отримання допомоги по безробіттю. Така допомога призначається за загальними правилами.

Підбір підходящої роботи для осіб з інвалідністю здійснюється відповідно до їх професійних навичок, знань, індивідуальної програми реабілітації та з урахуванням побажань щодо умов праці.

Слід враховувати, що порядком реєстрації безробітних передбачено, що реєстрація громадянина як безробітного припиняється з дня його визнання нездатним до трудової діяльності відповідно до акта огляду МСЕК.


Богдан Стоян, заступник директора Кіровоградського обласного центру зайнятості

19.02.2019 року

До відому громадян, які шукають роботу.


Якщо у громадянина відсутні окремі документи, чи може він бути зареєстрований як безробітний?

Головною метою звернення громадянина до центру зайнятості має бути не реєстрація його як безробітного, а пошук підходящої роботи за допомогою державної служби зайнятості. Якщо, внаслідок певних обставин, особа не може надати всі необхідні документи, вона може бути облікована як шукаюча роботу. Статус безробітного такій особі не надається, а соціальні послуги з пошуку підходящої роботи надаються. Обов’язково необхідно надати при цьому паспорт та довідку про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків. Такі особи мають проінформувати працівника центру зайнятості про свою освіту, досвід роботи, зайнятість або перебування у трудових відносини. Трудову книжку при цьому не обов’язково. 
Однією з категорій громадян, відносно яких здійснюється облік, можуть бути працюючі особи, які шукають собі додатковий заробіток. Наприклад, особи, які бажають працевлаштуватись за сумісництвом.
Існує також третя категорія громадян. Це особи, які не надають ні трудову книжку, ні паспорт, ні довідку про присвоєння реєстраційного номеру. Такі особи мають право тільки на отримання інформації про послуги, що надаються службою зайнятості. На інформаційних стендах у приміщеннях центрів зайнятості такі громадяни можуть ознайомитись з наявними вакансіями. Але таким особам необхідно враховувати, що їх працевлаштування можливе тільки за умови пред’явлення в кадровій службі роботодавця таких документів. 
Крім того, здійснювати пошук роботи громадяни можуть і без безпосереднього звернення до базового центру зайнятості чи філії обласного центру зайнятості, скориставшись Інтернет-сторінкою державної служби зайнятості https://kid.dcz.gov.ua/ та шляхом ознайомлення з інформацією про вакансії на сторінці у соціальній мережі Facebook.


Професійне навчання,

зокрема,  в центрах професійно-технічної освіти

Якщо Ви хочете отримати гідну роботу, знайти стабільність у своєму житті, відчути себе успішним - скористайтеся можливістю отримати це через якісне професійне навчання в Центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (ЦПТО ДСЗ)  – спеціалізованих навчальних закладах сучасного європейського рівня для дорослого населення. ЦПТО ДСЗ створені для ефективної підготовки висококваліфікованих робітників шляхом професійного навчання, перепідготовки та підвищення кваліфікації. Для зареєстрованих безробітних професійне навчання здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

В Україні функціонують 11 ЦПТО ДСЗ, які приймають слухачів з усіх регіонів (Дніпропетровський, Донецький, Івано-Франківський, Луганський, Львівський, Одеський, Полтавський, Рівненський, Сумський, Харківський та Херсонський), де Ви можете навчатись.

На Вас очікують затишні зали бібліотек, комфортні умови проживання. Ви маєте можливість під час навчання заявити про себе, беручи участь у виставках, конкурсах професійної майстерності, заходах, що організовує служба зайнятості. Широкий діапазон освітніх послуг, що надають ЦПТО ДСЗ, забезпечать не тільки Ваш професійний розвиток, а й дозволять набути додаткових компетенцій, що сприяють успішному працевлаштуванню.


Навчання у ЦПТО ДСЗ надасть Вам наступні можливості:

- можливість навчатися наближено до місця проживання;
- стислі терміни – навчання за професією триває від 1,5 до 11 місяців;
- комфортна атмосфера для людей різного віку – методисти та викладачі ЦПТО ДСЗ мають значний досвід роботи зі слухачами різних вікових категорій, дорослими людьми;
- слухачам з віддалених районів, інших регіонів України надається можливість проживання у комфортабельному гуртожитку готельного типу;
- можливість пройти індивідуальне навчання за професією;
- залучення до викладання професіоналів, що мають як педагогічний досвід, так і значний практичний досвід роботи за професіями, які викладають;
- використання у навчальному процесі новітніх технологій (спеціалізованих програмних засобів навчального призначення, відеоуроків, інтерактивних технологій, елементів дистанційного навчання), що дають можливість підвищити рівень засвоєння матеріалу;
- максимальне врахування вимог роботодавців – навчальні програми узгоджуються із представниками провідних підприємств регіону у відповідних галузях.

«Гендерний аспект»

До уваги шукачів роботи!

Під час пошуку роботи враховуйте, що законодавство забороняє дискримінацію у сфері зайнятості, у тому числі щодо віку та статі претендентів на роботу. В оголошеннях про вакансії забороняється зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі, висувати вимоги, що надають перевагу одній із статей, а також вимагати від осіб, які працевлаштовуються, надання відомостей про особисте життя.

Варто зазначити, що здійснення заходів щодо додаткового сприяння у працевлаштуванні окремих категорій громадян не вважається дискримінацією. До таких категорій громадян належать, зокрема, молодь, що закінчила навчання і вперше шукає роботу, особи передпенсійного віку, один із батьків, який має на утриманні дітей певного віку. Для працевлаштування цих категорій громадян роботодавцям встановлюється п’ятивідсоткова квота.

На такі гарантії мають право як жінки, так і чоловіки.

Крім того, для жінок, які мають дітей, передбачається право на додаткові відпустки, обмежується робота у нічний час, надурочні роботи, не допускається відмова у прийнятті на роботу з мотивів, пов’язаних з вагітністю або наявністю дітей віком до трьох років. На жінок, які мають дітей, поширюються додаткові гарантії при звільненні з роботи.

Більш детальні консультації із вказаних питань усі бажаючі можуть отримати звернувшись до центрів зайнятості або скориставшись Інтернет-ресурсами державної служби зайнятості!

Реєстрація в центрі зайнятості членів одноосібних

селянських  господарств

Сприяння центрів зайнятості у працевлаштуванні сільських мешканців  має свої  особливості внаслідок наявності у значної частини громадян земельних  ділянок для ведення одноосібного селянського господарства.

Відповідно до норм ст.4 Закону України “Про зайнятість населення” особи, які самостійно забезпечують себе роботою, у тому числі члени особистих селянських господарств, належать до зайнятого населення.  Зайнятому населення не може надаватися статус безробітного та призначатися допомога по безробіттю.

В той же час нормами Закону України “Про особисте селянське господарство” визначено, що члени господарств є зайнятим населенням, якщо робота в таких господарствах для них є основною.    В цьому ж законі визначено і категорію осіб , які відносяться до членів одноосібного селянського господарства -  це особи,  що ведуть господарську діяльність  без створення юридичної особи,  перебувають у сімейних чи родинних відносинах і спільно проживають, з метою задоволення особистих потреб шляхом виробництва, переробки і споживання сільськогосподарської продукції, реалізації її надлишків та надання послуг з використанням майна особистого селянського господарства, у тому числі й у сфері сільського зеленого туризму.

Процедура визначення того факту, яку роботу слід вважати основною, а яку ні, прописана у порядку реєстрації безробітних. Якщо особа, будучи членом одноосібного селянського господарства,  мала можливість одночасно працювати чи займатись іншими видами діяльності протягом 12 календарних місяців не менше 6 місяців, то її робота в одноосібному селянському господарстві  не є основною і вона може бути зареєстрована як безробітна і довідка про належність чи ні до даної категорії осіб не потрібна.

Але  для осіб,  що перебували протягом року менше 6 місяців в трудових відносинах, для осіб,  членів особистого селянського господарства, для яких така робота була основною (крім осіб, які закінчили або припинили навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилися із строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і вперше приймаються на роботу та звернулися для реєстрації до центру зайнятості протягом шести місяців з дня закінчення або припинення навчання чи звільнення із служби), -  необхідна вищезазначенадовідка.

Додатково повідомляємо: облік осіб,  що ведуть одноосібне селянське господарство  визначаються виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад  та тереторіальних громад.  Саме ці органи,  у разі необхідності, видають довідку  про належність чи ні  до даної категорії  громадян чи то про припинення  взагалі ведення господарства, чи про вихід з нього конкретної особи.


В  разі виникнення питань просимо звертатись до служби зайнятості особисто або за

телефоном 5-17-50.


Про посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном


Яким чином громадяни можуть знайти роботу за кордоном?

Чинним законодавством передбачено, що громадяни України мають право займатися трудовою діяльністю за кордоном. Знайти іноземного роботодавця можливо самостійно, за сприянням приватних агентств зайнятості чи державної служби зайнятості.

Чи підлягає ліцензуванню діяльність приватних агентств зайнятості?

Відповідно до статті 7 Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності” та статті 38 Закону України “Про зайнятість населення” ліцензуванню підлягає вид господарської діяльності – посередництво у працевлаштуванні за кордоном.

Який державний орган видає ліцензії?

На поточний момент органом ліцензування є Міністерство соціальної політики України. Чинними є також ліцензії (строк дії яких не закінчився), які були раніше видані Державним центром зайнятості.

Яким нормативним актом регулюється надання посередницьких послуг?

Надання послуг регулюється Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1060.

Де можливо отримати інформацію про видані ліцензії?

З переліком ліцензіатів є можливість ознайомитися на Інтернет-сторінці Міністерства соціальної політики України (адреса www.msp.gov.ua, рубрика “Громадянам” - “Сфера зайнятості” - “Трудова міграція” - “Ліцензування посередницької діяльності з працевлаштування за кордоном” - “Перелік суб’єктів, які мають ліцензію на посередницьку діяльність у працевлаштуванні за кордоном”).

Реєстрація в службі зайнятості

06.06.2017

Відповідно до законодавства кожен громадянин має право звернутися до державної служби зайнятості та отримати безкоштовно консультацію, відповідну інформацію та сприяння у пошуку роботи або працевлаштовуватися самостійно.

Зайняті громадяни, які бажають змінити професію або місце роботи, влаштуватися на роботу за сумісництвом чи у вільний від навчання час і звернулися до державної служби зайнятості, підлягають обліку. Під час прийому таких громадян працівник центру зайнятості проводить консультацію, про що робить запис у відповідній картці.

Реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводиться центром зайнятості незалежно від зареєстровано місця проживання чи перебування.

Відповідно до пункту 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198 (далі Порядок), реєстрація безробітного проводиться за умови пред’явлення паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудової книжки (цивільно-правового договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту.

Громадянин, який втратив паспорт, пред’являє тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України, особа, яка не досягла 16-річного віку, - свідоцтво про народження та довідку про реєстрацію місця проживання, видану територіальним органом або підрозділом Державної міграційної служби України.

Особа, яка втратила трудову книжку, подає дублікат трудової книжки чи довідку архівної установи про прийняття та звільнення з роботи або цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує період зайнятості такої особи.

При реєстрації (відповідно до п. 4 зазначеного Порядку) потрібно пред'явити документи:

1) випускниками вищих навчальних закладів та професійно-технічних навчальних закладів, які навчалися за державним замовленням і звернулися до центру зайнятості протягом одного року з дня закінчення навчання, - направлення на роботу або довідка про надання можливості самостійного працевлаштування чи довідка про самостійне працевлаштування, а ті, що навчалися на контрактній основі і звернулися до центру зайнятості протягом одного року з дня закінчення навчання, - довідка навчального закладу про підтвердження форми навчання.

Форми направлення на роботу та довідок про надання можливості самостійного працевлаштування і про самостійне працевлаштування затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 р. № 992 "Про Порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням" (ЗП України, 1996 р., № 17, ст. 460) та від 27 серпня 2010 р. № 784 "Про затвердження Порядку працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів, підготовка яких проводилася за державним замовленням" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 66, ст. 2365);

Випускники вищих та професійно-технічних навчальних закладів, які навчались за державним замовленням та є внутрішньо переміщеними особами і звернулися до центру зайнятості протягом одного року з дня закінчення навчання, зазначену довідку не подають;

2) інвалідам – копію довідки до акта огляду МСЕК та у разі наявності пред’являє індивідуальну програму реабілітації;

3) члени особистого селянського господарства, для яких така робота була основною (крім осіб, які закінчили або припинили навчання у загальноосвітніх, професійно-технітехнічних і вищих навчальних закладах, звільнилися зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і вперше приймаються на роботу та звернулися для реєстрації до центру зайнятості протягом шести місяців з дня закінчення або припинення навчання чи звільнення із служби),- довідко про припинення ведення особистого селянського господарства або вихід з такого господарства, видана сільською, селищною або міською радою за місцезнаходженням земельної ділянки.

4) громадянам, звільненим після відбуття покарання або примусового лікування, - довідку з установи, в якій особа відбувала покарання або проходила примусове лікування;

5) дитина-сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, -  довідку органів опіки та піклування про її належність до категорії дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування;

6) один з батьків або особа, яка їх замінює і має на утримані дітей віко до 6 років, - копію свідоцтва про народження дитини, копію рішення  органів опіки та піклування про встановлення опіки чи піклування над такою дитиною або рішення суду;

7) один з батьків або особа, яка їх замінює і виховує без одного з подружжя дитину віком до 14 років,- копію свідоцтва про народження дитини, копію рішення  органів опіки та піклування про встановлення опіки чи піклування над такою дитиною або рішення суду та/або довідку структурного підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої держадміністрації або виконавчого органу міської ради про отримання (неотримання) соціальної допомоги;

8) один з батьків або особа, яка їх замінює і виховує без одного з подружжя дитину-інваліда, утримує без одного з подружжя інваліда з дитинства (незалежно від віку) та/або інваліда I групи (незалежно від причини інвалідності), - копію пенсійного посвідчення, що містить запис про інвалідність, копію рішення місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування про встановлення опіки чи піклування над такою дитиною або рішення суду та/або довідку структурного підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої держадміністрації або виконавчого органу міської ради про отримання (неотримання) соціальної допомоги;

Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:

1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості документів, зазначених у пунктах 3 і 4 цього Порядку;

2) встановлення факту зайнятості особи, у тому числі отримання повідомлення роботодавця про працевлаштування особи;

3) подання заяви про надання статусу безробітного особою, яка не зазначена у частині першій статті 43 Закону України “Про зайнятість населення”;

4) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;

5) невідвідування роботодавця та неподання в установлений строк без поважних причин особою письмової відповіді роботодавця про відмову у працевлаштуванні відповідно до виданого центром зайнятості направлення на працевлаштування;

6) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі абзаців дев’ятнадцятого - двадцять першого підпункту 1 пункту 37 цього Порядку.

Особам, які навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, а також особам, у яких відсутній страховий стаж, крім тих, що зазначені у частині другій статті 6 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, не може бути надано статус безробітного.

У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше ніж через сім календарних днів з дня прийняття такого рішення.

Рішення про надання статусу безробітного чи відмову у наданні такого статусу приймається центром зайнятості не пізніше ніж протягом семи календарних днів з дня подання особою заяви про надання статусу безробітного.

З наказом про надання (відмову в наданні) статусу безробітного, визначення розміру і строку виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття, відкладення, скорочення тривалості та припинення виплати такого забезпечення особа ознайомлюється під час відвідування центру зайнятості, про що ставить підпис у відповідному додатку до персональної картки.

Статус безробітного дає особі право на отримання допомоги з безробіття на умовах та в розмірах, визначених Законом «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-111 (зі змінами). Розміри соціальних виплат залежать від страхового стажу, підстави звільнення та розміру заробітної плати, отримуваної громадянином перед звільненням.

Порядок обчислення середньої зарплати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, що визначає порядок видачі довідок про середню заробітну плату, правила обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 р. № 1266 (зі змінами).



Інформація для осіб, які перемістилися з АР Крим та східних регіонів України

06.06.2017

Вирішення питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб є одним із найбільш дієвих способів їх соціальної адаптації.

З цією метою громадянам, які переміщуються на територію району з тимчасово окупованої території, в центрі зайнятості надається широкий спектр соціальних послуг з урахуванням їхніх можливостей, інтересів, професійного досвіду тощо.

Зокрема, це: підбір постійної або тимчасової роботи; організація професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації; надання організаційної, правової та фінансової підтримки безробітним, які виявили бажання розпочати підприємницьку діяльність, а також профорієнтаційні, інформаційні послуги, ін.

Одним із дієвих механізмів сприяння зайнятості переселенців є надання роботодавцям компенсації витрат на оплату праці переміщених осіб при їх працевлаштуванні на умовах строкових трудових договорів.

Реєстрація проводиться за умови подання паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудвої книжки (цивільно-правовго договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та надають її копію.

У разі відсутності документів, що підтверджують факт звільнення, внутрішньо переміщені особи також подають:

-      заяву про припинення трудових відносин, справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, або документ, що підтверджує факт припинення зайнятості (цивільно-правовий договір, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), або відповідне рішення суду – у разі припинення трудових відносин (припинення зайнятості) у судовому порядку;

-      розрахунковий документ (квитанцію), що підтверджує надсилання зазначеної заяви роботодавцю рекомендованим листом з описом вкладення.

Детальну інформацію з питань зайнятості внутрішньо переміщених осіб та про соціальні послуги державної служби зайнятості можна отримати в районному центрі зайнятості.

Для демобілізованих учасників антитерористичної операції

06.06.2017

Для реєстрації в центрі зайнятості за місцем проживання демобілізованим військовослужбовцям необхідно подати такі документи:

- паспорт;

- трудову книжку (якщо вона є);

- військовий квиток, в якому зазначена дата взяття на облік у військовому комісаріаті відповідно до законодавств;

- довідку з військового комісаріату, військової частини або іншого формування про строки проходження військової служби;

- документ про освіту.


Призначення та виплата допомоги по безробіттю


06.06.2017

Державна служба зайнятості надає безробтним допомогу по безробіттю, яка виплачується з 8 дня  після  реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 720 календарних днів.

На підставі абз.1 п.1 ст.22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі – Закон) право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше, ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п. 1 ст. 23 Закону  застрахованим особам,  зазначеним у п.1 ст. 22,  розмір  допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньоденного грошового забезпечення,   визначеного відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим  державним соціальним страхуванням (1266-2001-п), затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу та обчислюється у відсотках:

·до 2 років - 50 відсотків;

·від 2 до 6 років - 55 відсотків;

·від 6 до 10 років - 60 відсотків;

·понад 10 років - 70 відсотків.

Допомога по безробіттю виплачується залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру:

·перші 90 календарних днів - 100 відсотків;

·протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків;

·у подальшому - 70 відсотків.

Допомога   по  безробіттю з урахуванням страхового стажу (за п.1,3,4,5 ст.22, п.1 ст.23 Закону) військовослужбовцю призначається на підставі особистої заяви безробітного, довідки (довідок) про виплачене грошове забезпечення, трудової книжки, військового квитка, копії цивільно-правового  договору, за пред'явленням, у разі наявності, свідоцтва  про  загальнообов'язкове державне соціальне страхування та паспорта або іншого документа, що посвідчує особу. Довідка про грошове забезпечення військовослужбовця видається військовим комісаріатом, де особа перебуває на обліку або військовою частиною, де особа проходила службу.

Відповідно до п.2 ст.22 Закону застраховані особи, визнані  в установленому  порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними   Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести  місяців  мають  право  на  допомогу  по  безробіттю у мінімальному розмірі (за станом на сьогодні – 544 грн. за повний місяць).

Якщо Ви офіційно працювали на роботі або проходили військову службу (крім строкової служби)  та   якщо  служба зайнятості не може Вас працевлаштувати протягом місяця  у  зв'язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи, то Ви можете отримати допомогу по безробіттю  одноразово для організації підприємницької діяльності. Така допомога не виплачується особам, які  протягом останніх 24 місяців, що передували початку безробіття, були  зареєстровані  як суб'єкти  підприємницької діяльності. Більш детальну інформацію Вам нададуть спеціалісти служби зайнятості. Бажаючим започаткувати власну справу надаються профорієнтаційні послуги та послуги з професійного навчання основам підприємницької діяльності.

Для осіб з інвалідністю

06.06.2017 Про реєстрацію безробітними інвалідів

Відповідно до пункту 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198, інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або державну соціальну допомогу відповідно до законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам», додатково до стандартного переліку документів для реєстрації як безробітного пред’являє пенсійне посвідчення або посвідчення особи, яка отримує відповідну державну соціальну допомогу, і подає довідку до акта огляду медико-соціальною експертною комісією та індивідуальну програму реабілітації.

Підбір підходящої роботи для інваліда (у тому числі шляхом розумного пристосування існуючого або створення нового робочого місця) здійснюється відповідно до його професійних знань і навичок та з урахуванням довідки до акта огляду медико-соціальної експертної комісії з висновком про умови і характер праці, індивідуальної програми реабілітації та побажань інваліда щодо умов праці.

За наявності у довідці до акта огляду медико-соціальною експертною комісією висновку про визнання особи нездатною до трудової діяльності реєстрація інваліда припиняється.

Соціальні послуги

Власна справа

06.06.2017 Як започаткувати власний бізнес

Одним із напрямів діяльності державної служби зайнятості є сприяння в започаткуванні власної справи незайнятим громадянам з метою забезпечення їхньої зайнятості.

Служба зайнятості здійснює підготовку безробітних громадян для організації малого бізнесу. Їх залучають до участі в семінарах з підприємницької діяльності, що проводяться за участю фахівців центрів зайнятості, податкових органів, соціальних фондів, фінансових та підприємницьких структур, що надають широкий спектр інформаційних та консультаційних послуг з юридичних, економічних та інших питань. Охочим заснувати власну справу надаються профорієнтаційні послуги та послуги з професійного навчання основам підприємницької діяльності.

Законом України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” визначено, що допомога по безробіттю може виплачуватися одноразово для організації підприємницької діяльності безробітними, які не можуть бути працевлаштовані у зв'язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи, крім осіб, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону. Ця допомога виплачується особам, яким виповнилося 18 років, за їхнім бажанням.

Одноразова виплата призначеної допомоги по безробіттю здійснюється в розмірі річної суми допомоги по безробіттю, визначеної конкретному безробітному відповідно до статей 22 та 23 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Для розгляду питання щодо отримання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності безробітний подає до центру зайнятості заяву про виплату такої допомоги та бізнес-план. Бізнес-план безробітний захищає на засіданні комісії з питань одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності.

До складу цієї комісії входять спеціалісти центру зайнятості, органів виконавчої влади, податкових органів, представники організацій роботодавців та ін.

Остаточне рішення щодо одноразової виплати безробітному допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності приймається директором центру зайнятості з урахуванням висновку комісії.

Після ознайомлення з рішенням директора безробітний у визначені терміни здійснює державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи–підприємця.

Органи Пенсійного фонду України на підставі інформації з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців про  проведення реєстраційних дій щодо державної реєстрації юридичної особи незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців у встановленому порядку інформують Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Одноразова виплата допомоги по безробіттю для організації безробітним підприємницької діяльності здійснюється протягом 14 днів після державної реєстрації юридичної особи, фізичної особи-підприємця.

Існують законодавчі обмеження щодо виплати допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності.

Одноразова виплата допомоги по безробіттю не здійснюється безробітним, яким допомога по безробіттю скорочувалася з підстав, передбачених підпунктом 2 пункту 5.3 та пунктом 5.4 або припинялася відповідно до підпункту 8 пункту 5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 № 307, а також особам, які шукають роботу вперше, та особам, які протягом останніх 24 місяців, що передували початку безробіття, були зареєстровані, як суб’єкти підприємницької діяльності.

За детальнішою інформацією звертайтеся до районного центру зайнятості.

Професійне навчання

06.06.2017 Можливості професійного навчання за направленням служби зайнятості

Професійне навчання безробітних проводиться службою зайнятості з урахуванням вимог ринку праці, перспектив розвитку регіону, в тому числі для зайняття підприємницькою діяльністю, що обумовлюється відповідним договором між особою та регіональним центром зайнятості. Професійне навчання зареєстрованих безробітних визначено ст 35. Закону України «Про зайнятість населення».

Професійне навчання зареєстрованих безробітних - професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації, спрямовані на здобуття та удосконалення професійних знань, умінь та навичок, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, що здійснюються за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Порядок професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації зареєстрованих безробітних затверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, разом з центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, молоді та спорту та за погодженням з репрезентативними всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців відповідно до законодавства про соціальний діалог.

Професійне навчання зареєстрованих безробітних організовується територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на замовлення роботодавця або для самозайнятості, провадження підприємницької діяльності з урахуванням побажань безробітних і здійснюється у професійно-технічних та вищих навчальних закладах, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання.

Для підвищення конкурентоспроможності безробітних на ринку праці, сприяння їх самозайнятості територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, організовують професійне навчання за укрупненими (інтегрованими) робітничими професіями та іншими професіями, що користуються попитом на ринку праці.

Порядок відбору навчальних закладів для організації професійного навчання зареєстрованих безробітних та їх проживання в період навчання за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття затверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Організація професійного навчання безробітних здійснюється територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на договірних засадах з безробітними, роботодавцями, навчальними закладами в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції.

Роботодавці - замовники кадрів беруть участь у визначенні змісту навчання, кваліфікаційній атестації безробітних, надають робочі місця для їх виробничого навчання, виробничої практики або стажування.

За безробітним, який проходить професійне навчання за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, зберігається виплата допомоги по безробіттю у розмірах і в строки, що встановлені відповідно до законодавства.

Громадяни віком старше 45 років, звільнені з військової служби (крім військовослужбовців строкової служби), звільнені з військової служби після участі у проведенні антитерористичної операції, з числа інвалідів до отримання права на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», внутрішньо переміщені особи працездатного віку за відсутності підходящої роботи,  які не зареєстровані в державній службі зайнятості як безробітні, мають право на одноразове отримання ваучера для підтримки їх конкурентоспроможності шляхом перепідготовки, спеціалізації, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності, а також підготовки на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні на підставі виданого ваучера. Ваучер – це документ встановленого зразка, що дає особі відповідно до Закону право на перепідготовку, підготовку на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні, спеціалізацію, підвищення кваліфікації у навчальних закладах чи у роботодавця. Перелік професій, спеціальностей та напрямів підвищення кваліфікації, для навчання за якими може бути виданий ваучер, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 207 (зі змінами).

Оплата навчання за ваучером здійснюється з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в межах видатків, передбачених його бюджетом на відповідний рік.

Вартість ваучера встановлюється в межах вартості навчання, але не може перевищувати десятикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на момент прийняття рішення щодо видачі ваучера особі. У разі, якщо вартість навчання перевищує максимальну вартість ваучера, особа або роботодавець можуть здійснити оплату різниці вартості навчання в навчальному закладі.

Безробітні можуть підтвердити результати неформального професійного навчання за робітничими професіями за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у Порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.


Громадські роботи

06.06.2017 Забезпечення участі безробітних у громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру

Організація громадських робіт для безробітних здійснюється відповідно ст.31 Закону України «Про зайнятість».

Громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб і виконуються ними на добровільних засадах.

У районі організовуються громадські роботи, що відповідають потребам певної територіальної громади або задовольняють суспільні потреби територіальних громад, районною державною адміністрацією, виконавчими комітетами сільських, селищної та міської ради за участю районного центру зайнятості, на договірних засадах.

Види громадських робіт визначаються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за такими критеріями:

1) мають тимчасовий характер і для їх організації не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії;

2) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня;

3) мають економічну, соціальну та екологічну користь для регіону;

4) надають можливість тимчасового працевлаштування безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та кваліфікаційної підготовки.

З особами, які беруть участь у громадських роботах, укладаються на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів, строкові трудові договори для працевлаштування на створені тимчасові робочі місця.

На осіб, які беруть участь у громадських роботах, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені, зокрема, законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Оплата праці таких осіб здійснюється за фактично виконану роботу в розмірі, що не може бути меншим, ніж мінімальний розмір заробітної плати, та відповідно до положень угоди.

Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.

У разі залучення зареєстрованих безробітних до громадських робіт фінансування організації таких робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.


Працівники у разі втрати ними частини заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення до 50 відсотків передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв'язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції мають право без припинення трудових відносин на участь у громадських роботах, у тому числі тих, що оплачуються за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, у межах строку зупинення (скорочення) виробництва.


Інші тимчасові роботи

Для додаткового стимулювання мотивації до праці та матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб роботодавцями організовуються строком до шести місяців роботи, що носять тимчасовий характер. Для організації таких видів робіт тимчасового характеру не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії.

З безробітними, які залучаються до виконання робіт тимчасового характеру, укладаються трудові договори на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів.

Фінансування організації робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел.

Вибір професії

06.06.2017 Обираємо майбутнє

У сучасних умовах ринку праці профорієнтація виступає як важливий напрямок, що впливає на формування активної політики зайнятості населення. Постійно діюча система допомоги громадянам у виборі професії дозволяє найбільш повно узгодити інтереси і можливості людини з потребами суспільства.

Профорієнтаційна робота проводиться для всіх верств населення з використанням різноманітних форм: профорієнтаційних уроків та семінарів, Днів кар'єри, групових консультацій, презентацій професій, екскурсій на підприємства, різноманітних тематичних семінарів тощо. А за допомогою програмно-апаратних комплексів «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення», мобільних центрів профорієнтації, мобільних центрів зайнятості підвищується доступність та привабливість профорієнтаційних послуг, забезпечується якісне професійне інформування населення, спрямоване на підготовку молоді до усвідомленого вибору сфери трудової діяльності, популяризацію робітничих професій, що користуються попитом на ринку праці упередження безробіття та ін.

Зазначена робота здійснюється й шляхом використання інтерактивних форм: рольових ігор, різних конкурсів, інсценівок, вікторин, ток-шоу та ін., завдяки яким хлопці та дівчата не лише отримують та добре засвоюють інформацію про світ професії, їх різноманіття та роль в житті людини, а й виявляють власну творчість, вміння логічно мислити, обґрунтовувати свої думки, відстоювати власну точку зору тощо. Крім цього, під час індивідуальних консультацій за допомогою профдіагностичних методик усі бажаючі мають змогу оцінити власні професійні нахили та отримати практичні поради, рекомендації фахівців щодо вибору професійної діяльності.

Share/Save/Bookmark
 
© Сайт Маловисківської районної державної Адміністрації